On the road again !

On the road to Vienna

Het zat vanmorgen niet mee om in Wenen te geraken.

We dachten vroeg genoeg van huis te zijn gegaan maar hebben er i.v.m. files (om 06.15 uur) ruim een uur over gedaan om op Schiphol te geraken.

Op de parking in Aalsmeer hebben we ruim een half uur op de shuttlebus moeten wachten, en toen die eindelijk was gearriveerd en 100 meter had gereden bleek er een defect te zijn en moesten we overstappen op een andere inderhaast opgetrommelde vervangende bus.

En zo arriveerden we veel later dan gepland bij de incheckbalie.

Nadat we een medewerkster hadden aangesproken werden we naar de priority counter verwezen en waren we zonder wachten ingecheckt.

De vlucht vertrok een half uur te laat maar kwam toch op schema tijd aan in Wenen.

De koffer hadden we snel in ons bezit en konden we op zoek naar de huurauto.

Na lang zoeken vonden we de meet & greet plek, maar er was niemand die ons welkom heette, dus maar eens gebeld met de vestiging. We kregen te horen dat we op de goede plek waren aangeland en dat we een whats app zouden ontvangen met verdere instucties.

Daar hebben we een half uur op gewacht, er arriveerde een shuttlebus die ons vele kilometers verderop bij een gebouw dropte waar we dan eindelijk, na vele plichtplegingen, de auto in ontvangst konden nemen.

Op naar onze eerste bestemming: Café Landtmann.

Café Landtmann is sinds 1873 een Weens instituut. Burgtheater, bondskanselarij, raadhuis, universiteit: de exclusieve omgeving is een belofte. En zo liep de Who is who hier de deur steeds plat. Siegmund Freud was stamgast en ook Thomas Mann, Gary Cooper en Marlene Dietrich lieten zich de koffie hier smaken. En niet zomaar een koffie. Hier worden vijf uitstekende brandingen op drie verschillende manieren verwerkt voor het repertoire van de Weense koffiewereld. Tot op de dag van vandaag genieten acteurs en politici hier samen met kunstenaars, zakenmensen, reizigers en studenten.

Wij hebben er "wat fris" gedronken en respectievelijk een Mozart Torte en een Esterhazy taartje genuttigd.

En....we hebben van de zon kunnen genieten.

Nu liggen we uitgeteld op bed in een modern hotel, we hebben een ruime kamer die van alle gemakken is voorzien.

We hebben onszelf beloofd dat we naar het songfestival gaan kijken, maar of we het einde halen.....?

Alfred

Looks like you had a great time en nu word het warm hier ??27 C. Dit weekend ??Veel plezier van de kleine Veerkamp