On the road again !

Denemarken

Voordat de corona beperkingen in Denemarken werden opgeheven hadden we al een reis in optie staan. Het was dus alleen wachten op het besluit van de Deense regering om Nederlandse toeristen weer toe te laten in Denemarken. Eind juni was het zover en konden we de reis boeken.

De enige voorwaarde om het land te kunnen betreden was dat we konden aantonen minimaal 6 dagen in het land te verblijven. En natuurlijk voldoen we aan die voorwaarde.

We hebben een rondreis met de eigen auto geboekt, we vertrekken op 22 augustus en overnachten die dag in Cloppenburg, een stad in Nedersaksen. De dag erna rijden we naar Møgeltønder, een plaats net over de Duits/Deense grens. Daar overnachten we, de volgende dag begint de rondreis dan echt.

We gaan in 4 z.g. kro's overnachten. Kro's zijn traditionele Deense herbergen, die je in heel het land vindt, meestal in karakteristieke oude vakwerkhuizen met rieten daken, waar service en gastvrijheid hoog in het vaandel staan. In de 12e eeuw dienden de Kro`s als rustplaats voor vermoeide reizigers die er na een stevige maaltijd een goede slaapplaats konden vinden. Ook vandaag de dag kan men in de meeste Kro`s behalve genieten van een typisch Deens (streek)gerecht, overnachten. Ze zijn zeer geschikt voor een kort verblijf, bijvoorbeeld tijdens een (fiets)rondreis over het Deense eilandenrijk.

Hans Imhoff

Dat ziet er prima uit. Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik wens jullie een goede en mooie tocht toe, want het is een schitterend land. En zo herkenbaar.

Norma

Goede reis en veel plezier. Ik kijk uit naar de mooie reisverhalen. Stay safe ?

Ilse

Goeie reis en veel plezier

Alfred

Doe voorzichtig en heel veel plezier !

Marijke

Goede reis kijk weer uit naar de verhalen en foto's. Veel plezier en blijf gezond!

Kitty Vallatos

Ziet er uit als een mooie route door Denemarken en veel te zien. Kijk uit naar de verhalen en de zoals altijd mooie fotos. Wil graag weten hoe die kro's er uit zien. Groetjes en stay safe!