On the road again !

zaterdag 1 februari 2020

zaterdag, 1 februari 2020

Eindelijk, We varen !
Maar voor het zover was hadden we vandaag nogal wat te doorstaan. Het begon er mee dat we door de jetlag vanmorgen na 5 uur de slaap niet meer konden vatten. Na een korte taxirit werden we rond 11 uur bij de Kai Tak Terminal afgezet. De Westerdam lag op ons te wachten. Het inchecken zou pas om 1 uur beginnen maar een uur eerder konden eerste passagiers zich al naar de balie begeven. Niet veel later waren wij aan de beurt, nadat de gegevens waren gecheckt kreeg ik een zoveelste Health Declaration Form uitgereikt. Omdat ik door het dragen van een mondkapje en een leesbril weer geen hand voor ogen zag wilde de dame achter de balie wel behulpzaam zijn. Zij gaf het advies om alle gestelde vragen met "nee" aan te vinken. En als ik dan ook nog even bij het kruisje m'n handtekening wilde plaatsen zou alles goed komen. Aldus geschiedde en konden we ongehinderd en met een zuiver geweten de gangway betreden. We waren nog net op tijd om van een welverdiende, heerlijke lunch te genieten. Daarna op zoek naar het explorations café, de plaats waar de excursie worden verkocht. De excursies die we voor het 2de deel van onze reis al geboekt hadden zijn, omdat we China niet gaan aandoen, gecanceld. Maar we willen wel veel van Japan gaan zien,dus moeten we opnieuw boeken. Er bleek maar één excursie boekbaar, de rest van de reis moet nog "op de rails worden gezet". We worden op de hoogte gehouden. In de reispapieren die we hadden ontvangen konden we lezen dat we voor wat betreft het diner een "open seating" hebben. Dat betekent dat je elke avond aan een ander tafeltje zit en elke avond een andere steward je bestelling komt opnemen. We hebben in het verleden altijd een vaste tafel en een vast tijdstip gehad en vinden dat wel zo plezierig. Het heeft even geduurd voor iedereen van de noodzaak doordrongen was,
maar we zitten nu elke avond vanaf half zes aan tafel 2.
Vanavond hebben we naar klassieke muziek geluisterd en hebben we een presentatie gezien die ging over 150 jaar Holland America Line.
Het was een heel informatieve en interessante voorstelling.