On the road again !

Auckland

Auckland, zondag 10 maart 2019

We waren vanmorgen al in Auckland toen we de ogen openden.

Omdat we bij de laatste groep waren ingedeeld die van boord ging konden we nog geheel relaxed ontbijten.

Om even voor negen uur kregen we het teken dat we van boord mochten/moesten.

We waren snel door de diverse controles en hadden een bagage karretje te pakken.

Een van de de vele vrijwilligers wilde weten waar we met dat karretje heen gingen, toen we aangaven dat we onze bagage wilden droppen in het hotel een paar honderd meter verderop was dat geen bezwaar.

Toen we echter goed en wel onderweg waren werden we weer gestopt en vond men het toch noodzakelijk een kruier mee te laten lopen.

Dus zijn we gezellig keuvelend samen met de kruier naar het hotel gelopen waarna we onze bagage in een depot in bewaring konden geven omdat we nog niet in de kamer konden.

We hadden het plan om d.m.v. een hop on hop off bus Auckland te gaan verkennen. Maar toen Ingrid een toerist info zag zijn we daar gaan informeren naar een citytour. Die bleek er te zijn en ook nog eens snel te beginnen. Dus zaten we even later met vogels van diverse pluimage in een minibusje.De tour voerde o.a. naar de Wintergarden, een heel bijzondere botanische tuin. We kregen de gelegenheid een niet meer werkende vulkaan te beklimmen en zijn bijna op de top geraakt. We reden door een wijk waar de duurste huizen van de stad waren.

Omdat het nog te vroeg was om in te checken hebben we in de buurt een kleinigheid gegeten. We proberen weer aan een min of meer normale calorie inname te werken, het is de afgelopen 2 weken n.l. nogal uit de hand gelopen wat dat betreft.

Onze kamer blijkt een geheel ingericht en van alle gemakken voorzien appartement te zijn.

We hebben er eerst maar eens een poosje gerust na alle drukte van de afgelopen dagen.

Omdat ik door de beveiliging niet op mijn website kon komen heb ik de verslagen van de laatste dagen maar op een alternatieve website geplaatst.

Toen we weer een beetje bij de mensen waren zijn we naar "The Waterfront" gelopen. Hier was een ruime keuze in restaurants en bars.

Op een nog zonnig terras hebben we toch nog maar een bescheiden maaltijd tot ons genomen. Omdat het onze laatste dag in Nieuw Zeeland was hebben we e.e.a. vergezeld laten gaan van een prima Nieuw Zeelandse Chardonnay.

Al Veer

Looks like you are having a great time, wens jullie veel plezier en ik neem een glaasje erop, cheers ? ?