On the road again !

TAIWAN, AUSTRALIË, NIEUW ZEELAND EN ZUID KOREA

We gaan weer een grote,verre reis maken.Omdat we in het verleden zuinig moesten zijn met onze vakantiedagen is het er nooit van gekomen richting Australië te gaan.
Maar nu we beiden van ons pensioen, en de daarbij behorende vrije tijd genieten, kunnen we extra tijd nemen om in Australië te geraken.

En dat gaan we dan ook doen.
En hoe is dat plan dan ontstaan ?

We kregen, geruime tijd geleden,een mailing waarin een cruise werd aangeboden die vertrekt vanuit Sydney (Australia) en eindigt in Auckland (New Zealand).
Nu konden we dan toch een lang gekoesterde wens werkelijkheid laten worden.

Maar een vlucht naar Sydney duurt toch nog circa 24 uur en dat leek ons niet aantrekkelijk.
Daarom besloten we een vlucht te zoeken die circa 12 uur duurt en waar we een stopover van een paar dagen kunnen maken.

Dus hebben we een plaats opgezocht waar we tijdens onze vorige reizen nog niet geweest zijn.
Die plaats is op de heenreis Taipei geworden.
Op de terugreis maken we een stop in Seoul.

We vertrekken op 18 februari per China Airlines naar Taipei .Na een paar dagen in Taipei te hebben doorgebracht vertrekken we op 23 februari naar Sydney. Daar gaan we op 24 februari aan boord van de ¨Noordam¨ van de Holand America Line en vertrekken voor een cruise van 14 dagen die ons o.a. naar Melbourne en daarna naar verschillende havens in New Zealand zal brengen. De eindbestemming van de cruise is Auckland.

Vanuit Auckland vliegen we naar Seoul waar we ook weer een paar dagen gaan doorbrengen.

Omdat we geen vluchten konden boeken op de dag van vertrek van de cruise en aansluitend aan de cruise zijn we verplicht een nacht in Sydney en een nacht in Auckland te blijven.

We hebben in de diverse steden excursies geboekt.
Zo gaan we in Taipei een Chinese Opera voorstelling bijwonen en in een bekend sterren restaurant een Dim Sum maaltijd nuttigen.
Tijdens de cruise doen we 8 havens aan waar we ook een excursie gaan doen.
Ook in Seoul hebben we o.a. een uitgebreide city tour gepland en een theatervoorstelling.

Natuurlijk gaan we weer proberen u (indien mogelijk) op de hoogte te houden van onze dagelijkse beslommeringen.