On the road again !

Tauranga

Tauranga, zaterdag 9 maart 2019

In Tauranga heette de tour : ¨ Basket of Plenty¨

We gingen met een kleine groep langs diverse winkels en restaurantjes om de daar bereidde artikelen te proeven.

Zo begonnen we bij een winkel waar uitsluitend gebak, taartjes en koekjes werden verkocht.

We kregen er een hartige pie te proeven en ets wat op een tompouce leek.

Vervolgens ging het naar een koffiebranderij, hier werd op kleine schaal koffie gebrand . We kregen er een goede uitleg en mochten ook en koude doch zeer smakelijke koffie proeven.

Bij de zaak van de heer Meyer mochten we Nederlandse kaassoorten tot ons nemen.

Van de sambalkaas en wasabikaas zijn we maar afgebleven, leek ons niet erg authentiek.

We zijn in een avocado boomgaard geweest en hebben diverse oliën geproefd waaronder olie geperst uit de avocado.

Bij een kiwi kwekerij kregen we ijs gemaakt van kiwi te proeven.

Bij een winkel gespecialiseerd in Mediterane produkten kregen we allerlei soorten gedroogd fruit voorgeschoteld en probeerden we gefermenteerde zwarte knoflook.

Als lunch hadden de keuze tussen Clam chowder en fish and chips, we hebben ze natuurlijk alle twee geprobeerd. Er werd een overheerlijke chardonnay bij geserveerd.

Terug aan boord was het tijd om de koffers te pakken en afscheid te nemen van de mannen die ons in het restaurant 14 dagen hebben verwend.

Na het eten was er nog de show van Patric Mc Mahon, we hadden eerder in de week al een optreden van hem meegemaakt. Maar een tweede optreden wilden we beslist meemaken.

Alfred

Hey guys, long time I did not hear from you . Ineens kreig ik een bombardement van een stuk of 10 emails. Veel plezier daar, ik ken een stel lui die daar geboren waren en ook daar getoerd en ook geemigreed heen. Ze spreken allemaal over die mooie natuur en de vriendelijke mensen daar (vooral dir Maori).

Good to hear from you and enjoy the rest of your trip I reckon. Cheers, Al

Ilse

Hallo vakantiegangers, ik heb weer genoten van jullie reisverhalen en foto's.