On the road again !

Cote d`Azur

We hebben ons voorgenomenom tijdens deze reis eens te genieten van het mooie weer en verder helemaal niets te doen. Het afgelopen jaar is nogal hectisch geweest.
Maar zoals u wel zult begrijpen, helemaal stilzitten komt in onze vocabulaire niet voor, en dus zijn we dinsdag, ook omdat het slecht weer was, naar Saint Tropez getogen. In een museum aldaar was een tentoonstelling over een van onze jeugdhelden : Johnny Hallyday. We kwamen veel over Johnny te weten o.a. dat hij vier keer getrouwd is geweest. Er waren talloze foto`s te zien en er was een motor te zien die ooit van de zanger was geweest.
Gisteren, donderdag, zijn we naar Ramatuelle geweest. Daar wordt in het seizoen op donderdagnamiddag op een pleintje een gratis concert gegeven in de open lucht. Het thema is dan ook : "Misiqueau Square""'
We gaan er elk jaar heen, en elk jaar is het weer zoeken naar dat pleintje, dit keer hadden we het snel gevonden, maar nadat we het stuk van de parking naar het plein hadden gelopen, konden we op een bord lezen dat in verband met eventuele regenval het concert verplaatst was naar Expo Le garage.
Via de Tourist Information kregen we het adres van de garage en na nog een stukje omrijden konden we eindelijk plaatsnemen op de eerste rij in de voormalige garage. Alle gedoe is beslist de moeite waard geweest, we hebben anderhalf uur naar geweldige blues muziek kunnen luisteren.
Vandaag ging het richting Collobrieres, we zijn hier vorig jaar ook geweest samen met Ilse en Wilma. We hebben toen van een geweldige lunch genoten in restaurant les Maures. En dat hebben we dit jaar met z`n tweetjes eens dunnetjes over gedaan. Het was weer een ware smulpartij, enig minpuntje was dat we niet op het terras konden zitten, het stormde namelijk nogal.
Op de terugweg in Grimaud hebben we een stop ingelast bij het pand van Les Vignerons de Grimaud. We dachten hier te kunnen deelnemen aan een wijnproeverij, doch ook weer door dat corona virus zijn proeverijen tot nader order afgelast. Als troost hebben maar een smakelijk wijntje meegenomen.

Norma

Wat heerlijk. Dit noem ik creatief vakantie vieren. Top

Addy

Lekker genieten aan de Middellandse Zee.
Hoe lang blijven jullie daar?

Nog geen zin om naar het noorden te rijden?

Ik zou dat maar uitstellen, hoe noordelijker, des te kouder!