On the road again !

Frankrijk

Al vele jaren gaan we de laatste weken van de maand september naar hetzelfde hotel aan de Cote d`Azur.
Ook dit jaar hadden we vroeg geboekt, tijdens de corona periode hebben we regelmatig E mail contact gehad met de eigenaar van het hotel. In een laatste bericht, Vorige week, liet hij weten dat het hotel weer volledig operationeel was en iedereen in goede gezondheid verkeerde, men was klaar om ons te ontvangen.
Hoewel het gebied waar we heengaan is uitgeroepen tot risicogebied besloten we toch de reservering niet te annuleren en zijn we afgereisd naar Zuid Frankrijk. De besmettingen in de regio Haaglanden lopen ook in een razend tempo op, het is dus maar de vraag waar we veiliger zijn, in Zuid Frankrijk of in de regio Haaglanden. Wij denken dat we ons beter in Frankrijk kunnen bevinden. Hier draagt iedereen een mondkapje, of het nu in een winkel een kerk, het openbaar vervoer of op straat is, we hebben nog niemand gezien zonder dit beschermingsmiddel.
We zijn gisteren vertrokken richting Soyons, een plaatsje niet te ver van Valance dat aan de route du soleil ligt.
We hebben flink kunnen door rijden en waren tegen 2 uur bij de tunnel die ons in Lyon onder de Rhône door voert.Juist op dat moment ging er een rood lampje branden op het paneel op het dashboard, en rode lampjes zijn nooit goed, dat is bekend. We kwamen er al snel achter dat het oplichten van het lampje betekende dat de bandenspanning van een van de banden te laag was.Omdat er toch geen ruimte was om te stoppen voor de tunnel besloten we in een lager tempo dan voorheen de tunnel in te rijden. Na de tunnel zijn we bij het eerste tankstation gestopt om de spanning te controleren. De achterbanden Bleken in orde te zijn maar bij het testen van de voorbanden gaf het apparaat in het geheel geen spanning aan. Vreemde zaak, de banden zagen er niet uit dat er veel lucht uitgelopen was, dus besloten we in een rustig tempo de laatste ruim 100 kilometer af te leggen. Bij een volgend tankstation hebben we de spanning nog een keer gecheckt en toen kon er wel een beetje lucht bijgepompt worden, maar dat irritante lampje bleef branden.
Toen we vlakbij ons beoogde einddoel van de dag van de weg afdraaiden zagen we een Renault dealer die nog geopend was. De man die ons hielp had binnen de kortste keren de druk gecontroleerd en geconstateerd dat alles in orde was. Het lampje kon gereset worden en we konden het pand opgelucht verlaten. Wel kregen we de bemoedigende mededeling mee :"Als het lampje morgen weer oplicht heb je een lekke band.
We hebben in het hotel aangekomen op het terras van een welverdiend en overheerlijk diner genoten en plannen gemaakt voor een bezoek aan Valence de volgende dag.
En zo reden we vanmorgen, terwijl er enkele regendruppels vielen, naar Valence. We hebben er de belangrijkste bezienswaardigheden gezien.
`s Middags hebben we aan en in het zwembad van het hotel gelegen.
Morgen gaan we de laatste ca. 400 kilometer naar Sainte Maxime afleggen.

Norma

Fijne tijd en gewoon genieten nu het nog kan. Veel plezier.

Hans

Groot gelijk deze keuze. Veel plezier

Ilse

Heel veel plezier, lekker genieten!

Ron en Joke

Geniet ervan. Veel plezier en tot ziens!!