On the road again !

Broekerveiling

Al vele jaren ben ik lid van Seniorweb. Een vereniging die, zoals de naam al aangeeft, ouderen op allerlei manieren wil helpen en samenbrengen. Een van de activiteiten is het geven van computercursussen.
Een paar maal heb ik daar als docent aan meegewerkt. Doordat we tegenwoordig nogal veel uithuizig zijn komt daar niet zo veel meer van.
Ik heb me wel aangesloten bij de mailgroep "Op reis naar....." een groep waar de leden hun ervaringen delen over de reizen die ze gemaakt hebben of nog willen gaan maken. Daarbij worden ook de nodige foto`s meegestuurd.
Maar ook andere, waaronder persoonlijke, onderwerpen komen aan de orde.
Vorig jaar is er een poging gedaan om de leden ook fysiek met elkaar in contact te brengen, om een duistere reden is dat op niets uitgelopen. Maar enige tijd geleden volgde ik het mailverkeer tussen enkele mede "mailers", zij waren een ontmoeting aan het regelen in Broek op Langedijk. Daar is een van de leden woonachtig. Ik heb daarop ingehaakt en mezelf uitgenodigd. De uitnodiging werd aanvaard en de afspraak gemaakt.
En zo togen Ingrid en ik vanmorgen, na de files, naar Noord Holland. We hadden afgesproken elkaar te ontmoeten bij het Museum Broekerveiling. En zo geschiedde, we hadden de auto net geparkeerd toen we Jelva ontmoetten. Zij herkende ons direkt hoewel we elkaar misschien alleen van een schimmige foto zouden kunnen herkennen. Het wachten was nog even op Koos en Thea, waarna we het museum konden betreden.
Vanuit het museum hebben we een boottocht gemaakt door het "Rijk van 1000 eilanden". Maar eerst trakteerde Jelva ons op koffie met overheerlijk gebak.
Na de boottocht werden we toegelaten tot de veilingruimte , na de nodige uitleg werd de veiling gestart en konden we een bod uitbrengen op al het lekkers dat werd aangeboden. En zo kon het gebeuren dat we de trotse bezitters werden van een tros bananen. Hiervoor werd de somma van één euro in rekening gebracht, voor 3 bananen een goede deal vonden wij.
Hierna hebben we afscheid genomen van de medeleden met het voornemen een dag als vandaag nog eens te beleven, als het even kan met meer leden van de mailgroep.