On the road again !

All that Jazz !

Nadat we waren thuis gekomen van onze reis door Jutland konden we op de valreep een paar reserveringen maken voor optredens bij ons in de buurt. Gelukkig komt het culturele leven in aangepaste vorm weer een beetje op gang en kunnen we weer genieten van live optredens in plaats van afhankelijk te zijn van gestreamde optredens en uitvoeringen.

Zo hebben we vrijwel direct na het heropenen van de bioscopen een paar films gezien in het Filmhuis in Den Haag, omdat er nog steeds rekening gehouden moet worden met 1,5 meter afstand kwam het voor dat we met 6 personen in een kleine zaal zaten. Bijkomend voordeel is dat er nooit iemand voor je zit die het uitzicht op het witte doek belemmerd.

Zaterdag was er een optreden van Michael Varekamp & The Legends in theater Dakota in Den Haag.

De gratis voorstelling was in de middag ,omdat we ruim voor de aanvang aanwezig waren konden we op het plein voor het theater ,onder het genot van een hapje en drankje , genieten van wat er om ons heen gebeurde. Er was namelijk een buurt festival gaande met optredens en workshops voor vooral kinderen.

De band waarvoor we gekomen waren speelde een paar nummers uit de nieuwe show die over enkele weken in première gaat. Onder de titel Swinging Paris werden stukken vertolkt met een Frans tintje, zangeres Tess van der Zwet zong nummers die bekend waren door uitvoeringen van Edit Piaf. Het was een swingend gebeuren, spijtig dat er maar een half uur gespeeld werd. We hebben wel kaarten gekocht voor de volledig show die in oktober, ook weer in Dakota, wordt gebracht.

Zondag moesten we afreizen naar Delfgauw, daar in Buitengoed de Uylenburg, was een tent opgezet waarin diverse optredens zouden gaan plaatsvinden. Als eerste was daar het duo Willem Abelen & Stan Verstegen. Zij speelden eigen composities op saxofoon en piano. Het zijn derde jaars studenten van het conservatorium in Utrecht. Waarschijnlijk hadden ze nog niet veel podium ervaring, maar de ten gehore gebrachte muziek was er niet minder om.

Na een korte pauze was het tijd voor het trio van Benjamin Herman, we hebben Benjamin al vaker zien optreden, zowel live als op tv. Maar dan als deel en leider van de New Cool Collective. Ditmaal bestond het trio uit Joost Patocka op drums en Thomas Pol op contrabas.

We hebben zittend in een comfortabele fauteuil, op 1,5 meter van de overige gasten, een mooie zondagmiddag beleefd.