On the road again !

Skanderborg

In tegenstelling tot de dagen er voor scheen de zon uitbundig toen we zondag de gordijnen open trokken.

Na een lekker ontbijt in een heel druk restaurant konden we snel uitchecken, de auto was voor de kamer geparkeerd dus ook de bagage lag al snel in de achterbak.

Toen we de weg opdraaiden bleek het onwezenlijk rustig te zijn op de weg en in de dorpjes waar we door heen reden. Dit was een zondag morgen zoals het vroeger in Nederland ook moet zijn geweest.

En dus waren we al snel in Aalbaek, ook hier heerste een serene stilte en rust. Tot we bij de kerk aankwamen.

Juist op dat moment gingen de deuren open en kwamen tientallen jongens en meisjes naar buiten vergezeld door de dominee. Het kan niet anders dan dat zij hun eerste communie hadden gedaan, iedereen was feestelijk gekleed en er werd gekust en gehugged dat het een lieve lust was. Als men al van corona maatregelen had vernomen dan werden die op dat moment zeker niet toegepast.

In Mariager zijn we op zoek gegaan naar het Dansk Saltsenter, het heeft wel wat moeite gekost om er te komen.

Toen het navigatie systeem aangaf dat we gearriveerd waren bleken we bij nader inzien nog 14 kilometer van het beoogde doel verwijderd.

In het centrum werd ons uitgebreid uitgelegd hoe de winning en verwerking van zout in zijn werk gaat, we kregen daarbij ook een privé demonstratie.Ook werden we in de gelegenheid gesteld om zelf een kleine hoeveelheid zout te produceren, daar voor hebben we vriendelijk bedankt.

Via een mailtje hadden we vernomen dat hotel zondagmiddag gesloten was, we konden door een code in te toetsen het pand betreden, bij de receptie zou dan een envelop liggen met de kamersleutel en informatie.

De code hoefden we niet in te voeren, de deur stond wagenwijd open, er was een feest gaande,

De envelop hebben we gevonden, volgens de verstrekte informatie zouden er sandwiches klaar liggen in de koelkast. Op de kamer konden we na een grondig onderzoek geen koelkast ontwaren. In de receptie ruimte al evenmin, bij toeval zagen we een koelkast die verdekt was opgesteld achter een bar, en ja hoor, daar lagen de broodjes die heerlijk waren en met graagte door ons zijn verorberd.

Vanmorgen scheen weer de zon toen we onderweg waren naar Silkeborg. Hier zijn we naar het Aqua Zoetwateraquarium geweest. Een heel aparte ervaring. Om het cirkelvormige gebouw zijn vijvers aangelegd. Die vijvers zijn op sommige plaatsen meer dan 2 meter diep. Als je in de kelder van het gebouw bent kijk je aan de buitenrand van het gebouw die vijvers in. Omdat er ook waterplanten etc. groeien is het net of je aan duiken bent en op de bodem van de vijver zweeft.

In het centrum hebben we even in de zon gezeten en een poging gedaan een boottocht op het fjord te boeken, helaas geen van de scheepjes zou vandaag uitvaren.

Dus door naar Aarhus, hier hebben we door het centrum gewandeld en aan de de haven gezeten.


Reacties

Reacties

Kitty Vallatos

Jullie zijn inmiddels Deense experts geworden -- ik had geen idee dat er zoveel te zien was in dat land en ik moet zeggen, jullie missen niets. Mooie fotos ook.Groetjes en stay safe!

Jelva

Ik heb alles gelezen en er erg van genoten. Ik ben nog nooit in Denemarken geweest. Het land lijkt mij erg mooi, zoals jij het beschrijft. Groet, jelva

Addy

Robert en Ingrid,

Ik heb al een bericht geplaatst, echter mijn iMAC doet wat vreemd.
Als ik mijn PC af wil sluiten , krijg ik het bericht:"Als u de computer afsluit, gaat dit beticht verloren.
Ben benieuwd of jullie mijn antwoorden ontvangen.
Ik zal nu een poosje wachten met het uit doen van mijn PC

Hans Imhoff

Ik geniet van jullie verslagen en foto's. Soms geeft het mij een ah-erlebnis en denk ik weer aan de leuke tijd die wij er een aantal malen hebben doorgebracht. De tocht over het strand langs de Noordzee moet ook erg spectaculair zijn geweest.
Leuk om te lezen dat jullie hebben zout gewonnen. Dan sta je in eens weer dichtbij de natuur.
Jullie prettige voortzetting gewenst en kom gezond weer terug.

Addy

Hoe vonden jullie Arhus ?
Ik ben daar 3 mal geweest.
De schoonfamilie van mijn 2de echtgenot woonde in de omgeving van dat stadje.
Nu maar hopen dat het weer zonnig en droog blijft!
Dt is toch prettiger reizen.
Groet,
Addy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!