On the road again !

Nykøbing Mors 2

Vandaag zijn we eerst naar Feggeklit gereden, we wisten uit de documentatie dat het een bezienswaardigheid was, maar wat het dan precies was werd niet helemaal duidelijk .Aangekomen op de plaats zagen we aan het einde van de weg een slagboom, het was de vertrekplaats van een veerboot. Toen we stapvoets terug reden zagen we een klaphek in de berm, dichterbij gekomen zagen we er ook een minuscuul bordje met het opschrift : Feggeklit.Het bleek dat we bij een heel hoog duin waren aangeland, waar een trap ons naar de top zou leiden. Halverwege de trap was een rotsblok met het opschrift : Fegge X Norvendel, Hamlet. Kong Fegges grav.

Naderhand hebben we opgezocht wat de betekenis was. Koning Fegge komt voor in de Hamlet van Shakespeare, Hamlet heeft konig Fegge vermoord waarna hij begraven is op de top van het duin.

Volgende stop: Thisted, dit is de toegang tot het National Park Thy. Het park bestaat voornamelijk uit duingebied, we hebben een mooie route gelopen waarbij we van mooie uitzichten over duin, hei en water konden genieten.

In Klitmøller aangekomen zagen we vele malen het opschrift : Cold Hawaii. We hadden geen idee wat dit te betekenen had, tot we op het strand aankwamen, er lagen tientallen surfers in zee te wachten op de juiste golf. De parkeerplaatsen stonden vol met busjes met voornamelijk Duitse kentekens. het was er gezellig druk. Maar van een anderhalve meter maatregel was niet veel te merken.