On the road again !

Nykøbing Mors

Vanaf het hotel in Nymindegab loopt er een weg naar het noorden. Die weg hebben we gisteren gereden. Aan de linkerkant (west) is de Waddenzee en aan de rechterkant (oost) de Ringkøbingfjord, het fjord is eigenlijk een lagune die door een smalle zandstrook en weg van de zee gescheiden is. Die strook heet: Holmsland Klit. Halverwege ligt het vissersstadje Hvide Sande. Hier hebben we even de benen gestrekt. Net als gisteren was het nog te fris om de stoelen uit te klappen anders hadden we dat zeker gedaan.

Wat verderop ligt Ringkøping. Hier konden we intussen wel van de zon genieten. Dat hebben we gedaan op een terras.

Terug rijdend naar het zuiden, aan de oostkant van de lagune zagen we in de diepte een piepklein strandje dat helemaal voor ons alleen was. Het was even sjouwen met de stoelen maar het was het alleszins waard. We hebben er heerlijk kunnen zitten en van de stilte en rust kunnen genieten.

Geheel gelouterd ging het daarna verder richting hotel. Tot we onderweg een whisky distileerderij zagen die te bezoeken was. Helaas moesten we anderhalf uur wachten tot de volgende tour, dus dat hebben we niet gedaan. Wel konden we ons vergapen aan de attributen die worden gebruikt in het proces. Ook waren er tientallen varianten whisky te koop, ook dat hebben we niet gedaan.Een beetje goede kwaliteit/smaak kost al gauw €100 per halve liter.

Als laatste hebben Borg Vikingehavn bezocht, een groot park met diverse nagebouwde gebouwen uit de vikingtijd. Het park werd vooral door kinderen en hun ouders bezocht, voor de kinderen waren diverse activiteiten georganiseerd zoals boogschieten, brood bakken etc, Ondanks dat we duidelijk niet tot de doelgroep behoorden vonden we het toch interessant en leerzaam.

Vandaag zijn we, in druilerig weer deels via de zelfde weg als gisteren, naar Nykøbing Mors gereisd. Daar gaan we ook weer 2 dagen verblijven.

We hebben in diverse stadjes gestopt om er wat rond te kijken.

Rond het middag uur zagen we een afslag die naar de kust moest leiden, aan het einde van de weg was een parkeerplaatsje en via een trapje was het verlaten strand te bereiken. Intussen was het zonnig geworden en werd de lange pantalon ingewisseld voor een kort exemplaar. De stoeltjes uitgevouwen en genieten maar!

Paul

Je schrijft weer gezellig

Norma

Het leest als een mooi boek,