On the road again !

Nymindegab

Na een voortreffelijk ontbijt moesten we vanmorgen de Schackenborg Kro alweer verlaten.

We gingen op pad richting Noorden. We waren nog maar net onderweg toen we een stukje vanaf de kustweg waar we op reden een zijweg zagen die naar de Waddenzee liep.Die weg zijn we ingeslagen, we kwamen inderdaad op een strandje uit, het was er heerlijk. Er waren veel vogels te zien en horen, en er stond geen zuchtje wind. Als het wat warmer was geweest hadden we de stoelen uitgeklapt en er een deel van de dag doorgebracht. Helaas was het daar nog wat te vroeg voor.

Vele jaren geleden hebben we eens 2 weken in een huis gelogeerd in Havneby op het eiland Rømø.

Het was een prachtige plek, vanuit het huis keken we op de Waddenzee. Omdat we er vanmorgen in de buurt waren wilden we wel eens zien wat er in ruim 10 jaar van die plaats geworden is. Het huis waar we toen verbleven is er nog, maar de Waddenzee is niet meer te zien, alles is volgebouwd. We hebben er langs de haven gelopen en zijn toen op zoek gegaan naar Sondernstrand, dat bleek even buiten Havneby te zijn.

We konden met de auto het strand oprijden en daar aangekomen hebben we een poos in de zon kunnen zitten.

Onderweg naar onze volgende etappeplaats zijn we gestopt in Ribe, hier waren we ook al eens geweest maar de binnenstad hebben we toen niet kunnen zien. Nu hebben we daar alle tijd voor genomen.

Als oudste stad van Denemarken is Ribe een van de onbetwiste must-sees van West-Jutland. De kleurrijke straatjes staan vol prachtig bewaard gebleven gebouwen. De de For Frue Kirke stamt uit de 12de eeuw en ook het stadhuis gaat al een jaartje of 500 mee.

En nu zijn we in Nymindegab. Deze keer logeren we in een grote, moderne Kro. hier blijven we 2 nachten.

Voor morgen hebben we een route van circa 100 kilometer gepland.

Daarover gaan we u morgen meer vertellen.

Hans Imhoff

Zo de kop is er af en dan ben je meteen al in het oudste plaatsje van Denemarken geweest. Ben er zelf wel langs gereden maar ook nooit gestopt, terwijl h dit als een 'must' wordt aanbevolen. De foto's geven weer, zoals van jullie bekend een goed overzicht en ik geniet van de verslagen. Succes op jullie tocht. Maar ik zou die liever fietsen.

Kitty Vallatos

Zoals altijd mooie fotos; leuk die kro waar jullie verbleven. Nog veel plezier. Groetjes

Ria en Emile

Wij volgen jullie weer. liefs Ria en Emile