On the road again !

Mahler 2

Vanmorgen waren we nog vroeger op pad dan gisteren.

We begonnen de wandeling waar we gisteren gebleven waren, bij Hotel des Indes.

Via een stukje Denneweg kwamen we in de Jagerstraat, een straatje met veel horeca gelegenheden, `t doet een beetje Frans aan. We kwamen op het Smidswater.Op nummer 26 zagen we het "Huis Lorrie", het bekendste art nouveau huis van de stad. Aan de overkant zagen we het huis waar Mata Hari heeft gewoond.

Terug naar de Denneweg, een straat met bizondere winkels en architectuur. Op nummer 56 was een gietijzeren facade met in de top een ode aan het kroningsjaar van Wilhelmina.

In de Cantaloupenburg alweer een hofje, dit stamt uit 1875.Verderop in de straat het Christinahofje. Weer een oase van rust en een weelderige plantengroei.

Door naar de Mallemolen. Ook hier weer hofjes, dit heet hofje Javalaantje.

We zijn heel vaak in deze omgeving geweest maar hebben nooit geweten dat er zoveel moois in de buurt te zien is.Soms waan je je op het platteland.

Aan de Denneweg kunnen we in een van de restaurants die al vroeg coffee to go verkocht een cappucino en een cheesecake bemachtigd die we zittend op een bankje aan het Lange Voorhout hebben verorberd.

Hans

Zo leuk op ontdekkingstocht in je eigen omgeving.
Er is nog veel moois te bekijken

Jelva

Mooie foto´s en een leuke ontdekkingstocht

Juut Mulder

Hallo jullie daar! wat een leuk idee om den Haag te gaan verkennen, om na te volgen. veel plezier, hartelijke groetjes juut