On the road again !

Mahler Walk 1

In deze periode zou het Residentie orkest werken van Mahler uitvoeren.

Omdat deze concerten natuurlijk niet doorgaan kregen we als pleistertje op de wonde de Mahler walks aangeboden, 2 wandelingen door Den Haag.

We zijn er nog niet achter wat dit met Mahler te maken heeft , maar we hebben een van de twee wandelingen gedeeltelijk gelopen.

De start was bij de Gevangenpoort, door de Halstraat ging het naar de Hoogstraat waar mooie Art Nouveau panden te bewonderen waren.

In de Papestraat hebben we een prima "Coffee to go" genuttigd. We konden daarvoor plaatsnemen op een bank die voor het pand was geplaatst.

Via de Oude Molstraat, waar weer mooie gevels het bekijken waard waren, belandden we in een steegje. Aan het einde van het steegje was een deur waar we werden uitgenodigd aan te bellen. De deur ging automatisch open en we konden weer een steeg in lopen. Aan het einde van de steeg bleek dat we in de Prinsessentuin waren aangeland. Als kind ben ik hier vaak geweest omdat ik er op 5 minuten lopen vandaan woonde. Toen heette de tuin echter Paleistuin. Want vanuit de tuin is de achterzijde van paleis Noordeinde te zien.Weer aangekomen in het Noordeinde konden we op nummer 104 een deur opendoen, achter de deur kwamen we in het Hofje van Severie, een oase van rust in de drukke binnenstad.

Ingrid en ik zijn geboren en getogen Hagenaars/Hagenezen. Toch hebben we vandaag plekken gezien waarvan we het bestaan niet wisten. Zo kwamen we in de Parkstraat ook weer in een hofje tercht, het Rusthofje uit 1841.

Op het Lange voorhout waren ook weer prachtige panden te zien, zoals Hotel des Indes.

Toen we daar waren aangekomen besloten we dat het genoeg was voor een dag, we waren dichtbij de parkeergaragwe waar de auto stond. Morgen kunnen we eventueel bij het hotel weer starten en de wandeling afmaken.

Als je de wandelingen zou willen downloaden, dat kan hier :

Alfred ??

Toch mooie plaatsen in de buurt. ??

Jeanine

Wat een leuk pleister op de wonden maar geen Mahler . Het lijkt mij trouwens erg leuk om dat ook eens te doen.

Alfred

Een oud collega van mij doet ook van die rondleidingen, ook een keer gedaan, was best leuk.
Het rusthofje stond toen ook op het programma :-)