On the road again !

Exloo

Tijdens onze zoektocht naar plaatsen waar we de drukte van de randstad tijdens het corona tijdperk kunnen ontvluchten zijn we in Exloo beland.Exloo is een dorp in Drenthe in de buurt van Emmen.

In het hotel waar we logeren is sinds afgelopen vrijdag het restaurant weer open. Er moeten natuurlijk bepaalde regels in acht genomen worden maar we hoeven nu niet meer op de kamer te eten zoals in andere hotels het geval was. Er is een looproute uitgezet en het personeel legt de menukaart aan het andere einde van de tafel en blijft zelf ook op afstand. Na het opnemen van de bestelling worden de borden etc, ook weer aan het einde van de tafel neergezet. Het is even wennen maar het werkt goed.

We maken wandelingen in de natuur die in ruime mate voorhanden is.

In Meppel hebben we een Jugendstil wandeling gemaakt, het was stralend weer en heel rustig op straat.

Vandaag hebben we een Ecotour gedaan,na kennis gemaakt te hebben met Gauke die onze gids was, hebben we met een elektrisch aangedreven autootje rondgereden in de bossen en heidevelden in de buurt van Exloo.We zijn in een schaapskudde beland, hebben wilde ponies gezien en zagen een hert de weg waarop we reden oversteken.

Hans

Uit in eigen land is zo mooi
Zeker in ons mooie Drenthe.
Veel plezier en genieten maar ondanks de beperkingen.

Ria en Emile

Wij gaan het weer volgen.Geen quarataine dit keer . Veel plezier. lieve groetjes en blijf gezond.

Hans Imhoff

Ziet er allemaal fantastisch uit. Ik werd helemaal blij dat het restaurant bij jullie al weer open is.
Wij hebben hetzelfde idee opgevat om de drukte in de randstad te ontvluchten.
Dus wij kijken er naar uit.
Jullie prettig verblijf gewenst na alle ontberingen van jullie vorige reis. Wat een jaar.

jeanine

Wat fijn dat jullie het lekker naar jullie zin hebben.het weer is gelukkig ook mooi.
Genieten maar liefs en groetjes.

Kitty Vallatos

Hallo Ingrid en Rob,
Leuk om het eigen land te verkennen. Ik ben zelf nooit in Drenthe geweest, maar het klinkt erg mooi,
Veel plezier en alvast gefeliciteerd met jullie twaalfjarig huwelijk. Veel liefs,