On the road again !

Update donderdag

donderdag update

We zijn even na 16.00 uur opgestegen van Phnom Penh . De geplande vertrektijd was 13.35, dus geen goed begin
Het is een non stop vlucht die een goede 12 uur gaat duren. Als het goed is komen we in Istanbul aan om ca. 22.00 plaatselijk tijd. De vraag is of er dan nog een vlucht is naar Amsterdam.
Het is nu middernacht Phnom Penh tijd.
We zijn zojuist geland in Karachi.
Eén uur geleden is het toestel omgekeerd na een aankondiging van de piloot die niemand verstaan/begrepen heeft .
Ook de vertegenwoordigers van HAL die aan boord zijn doen geen mededelingen.
Het is 01.45 uur, er is bijgetankt. Ook is er een mededeling gedaan door de HAL.
Er is niet bekend wat er nu gaat gebeuren.
Dus...afwachten, we raken er wel aan gewend.
02.15 er wordt gemeld dat we toestemming nodig hebben van de lokale autoriteiten om te vertrekken. Waarheen en wanneer blijft een verrassing. Men gaat rond met drankjes.
03.50 er is nogmaals bijgetankt. Nieuwe vluchtschema is bekend : bestemming Amsterdam!!!
06.30 Geland in Amsterdam. We stappen niet uit door een slurf , maar worden via en trap en de koude buitenlucht naar bussen geleid.
Die brengen ons naar een ruimte waar we worden opgewacht door medewerkers van de GGD , zij voorzien ons van boterhammen met kaas en flesjes water. We krijgen goede raad en mogen dan verder.
Dan naar band 15 om de koffers op te pikken.
Maar de ellende is nog niet voorbij. Het zou tot 09.15 uur duren voor we onze koffers voorbij zien gaan. Er heerst een geweldige chaos. We hebben verschillende mensen naar opheldering gevraagd maar niemand heeft in het geheel niet of een onbevredigend antwoord. De koffers zouden op de verkeerde plaats terecht zijn gekomen of helemaal nog niet gelost zijn.
Ondertussen heeft de taxi chauffeur al een paar keer gebeld. We stellen voor maar te blijven wachten en voor de wachttijd iets extra in rekening te brengen.
Dat is akkoord.
En zo zijn we dan rond 10 uur eindelijk thuis
We kunnen bijkomen van een zeer vermoeiende reis, het zal de nodige tijd kosten om alles een plekje te geven.
We zullen ook in gesprek moeten met de mensen van de reisverzekering.
Het reisbureau heeft al aangegeven ons hierbij behulpzaam te willen zijn.
Maar eerst gaan we rusten.

Karin

Tjongejonge! Wat een zware bevalling weer! Nu uitrusten. Eindelijk!

Hans

Hoera eindelijk thuis
Nu heel lang uitrusten en lekker bijkomen van deze ellende

Alfred

Hè hè, welkom thuis :-)

Ilse

Eindelijk thuis!
Wat hebben jullie veel moeten doorstaan!
Nu eerst flink bijkomen van deze horrorvakantie

Johan

Ik heb jullie verhalen afgelopen tijd gevolgd. En goed om te horen dat jullie nu thuis zijn en dat de reis ten einde is. Het klinkt inderdaad als een flinke bevalling. Nu uitrusten en blij zijn dat meer ellende bespaard is gebleven

Alfred

Gelukkig weer daar ?

Hans Imhoff

Tjeempie, wat een verhaal. Maar gelukkig zijn jullie eindelijk thuis van vakantie. Vakantie? Hoezo? Volgens mij is het vooral veel stress geweest.. Rust goed uit en kom lekker bij in je eigen huis. Sterkte met de afwikkeling.