On the road again !

maandag 17 februari 2020

maandag 17 februari 2020

Eerst het goede nieuws, want dat is er zeer sporadisch ook.
Na diverse malen naar guestrelations te zijn getogen hebben we dan toch een ruimere hut met balkon gekregen. Hier voor was tijdens het laatste gesprek wel enige overredingskracht noodzakelijk. De medewerkster gaf bij mijn derde bezoek aan niets van de zaak af te weten, terwijl er eerder was toegezegd dat de hut tussen 6 en 7 uur beschikbaar zou zijn. Toen ik om 19.15 dus met een kluitje in het riet gestuurd dreigde te worden, heb ik laten weten de ruimte niet eerder te verlaten voor é.e.a. geregeld was. Binnen een minuut werd me gevraagd of ik een medewerkster wilde volgen naar een andere hut. Als ik tevreden was met het gebodene konden we verhuizen.
Binnen 10 minuten waren onze koffers e.d. verplaatst en konden we genieten van een ruimere hut en kunnen we naar buiten kijken.
Vanmorgen, ik zat op mijn balkon, kwam er een helikopter aangevlogen, hij landde op de pier. Later zouden er nog 2 volgen alsook een bescheiden collone auto's, ambulances en een brandweerwagen.
Bij het ontbijt bestelden we bruin brood, dat bleek niet meer voorradig. Nu wordt het serieus kritiek. Er schijnt nog wel voldoende wijn aan boord te zijn, We krijgen sinds een week tijdens het diner, en soms tijdens de lunch, een of meerdere glazen wijn aangeboden.
En natuurlijk heeft het orakel weer gesproken, het was een dusdanig lange speech dat hij aangaf hem deze keer niet te herhalen, iets wat hij altijd wel deed.
Het belangrijkste nieuws was dat diegenen die getest waren negatief getest waren.
In de loop van de dag gaat men beginnen met het testen van passagiers en crew.
Men verwacht dat de eerste mensen morgenavond van boord kunnen.
Wij hebben daar geen vertrouwen meer in , maar we zullen het ervaren.
Zo juist hebben we bericht gehad van de telegraaf, zij gaan een gedeelte plaatsen van het interview dat we gisteren hebben gehad.
We proberen maar zoveel mogelijk leuke dingen te doen al is het aanbod wat minder.
Vanmiddag was er een pubquiz waar we aan hebben mee gedaan.
Daarna was er een optreden van de BB King Blues band, er konden gratis drankjes worden besteld. Dat bestellen bleek niet nodig te zijn, als het glas ca. half leeg was stond er weer een vol naast, het werd al snel erg gezellig.
Direct na het optreden kwam dan eindelijk de lang verwachte aankondiging van Vincent.
We zouden op hutnummet afgeroepen worden om het aangekondigde onderzoek te ondergaan. We besloten dat niet af te wachten en eerst te gaan eten
Toen we net klaar waren met eten werd ons hutnummet afgeroepen, We liepen naar de wachtruimte en voordat we zaten waren we al aan de beurt. Er werd een monster genomen van neusslijmvlies en uit de keelholte.
En nu wachten we af.........

Jeanine

Weer wachten naar misschien nu een goede afloop. Sterkte maar weer.

Karin

Oh nu weer in de wacht! Sterkte grote zus en zwager!

Alfred

Hopen hopen hopen.......

Marijke

Weer wachten! Ennn blijven hopen en duimen dat er nu dan toch eindelijk een bericht volgt dat jullie van dat schip af kunnen! We duimen met jullie mee, sterkte !!

Vogel

Hai R+I fijn dat jullie een upgrade hebben gekregen van een hut met een balkon..Da's een stuk beter..al is het uitzicht steeds het zelfde..hoop dat jullie een verkijker hebben..al is dat oorlogschip wel erg spannend. De foto's zijn super leuk te zien. Vooral
die van Rob als anwb bord op die rots wijzend naar huis.. En gelezen dat jullie niet worden overgeslagen met de wijn..dat schijnt in over vloed aan wezig te zijn ..da's mooi..sterkte en hou vol..van uit Holland met windkracht 9..en een bak regen.