On the road again !

zondag 16februari 2020

zondag 16 februari 2020

Nu is de chaos compleet.
We hebben zojuist een update aan mogen horen. Dat ging ongeveer als volgt:
De mensen die nu in Phnom Penh worden vastgehouden in een hotel worden nogmaals door een team medisch onderzocht, als blijkt dat zij virusvrij zijn mogen ze door reizen. Al moet er natuurlijk wel eerst een vlucht gevonden worden.
Als het onderzoek team daar klaar is komt het naar Cambodja om de overgebleven 236 passagiers te checken.
Als dat okay blijkt te zijn moet ook voor deze mensen een vlucht gevonden worden, We denken dat we hier nog wel even zitten.
Om die reden hebben we vanmorgen gevraagd of we een grotere hut kunnen gaan betrekken, plek zat nu, zou je denken.
Normaal gesproken hebben we genoeg aan een binnenhut, als je normaal cruist ben je alleen maar in je hut om te slapen, maar nu ligt dat toch wat anders.
Er werd ons toegezegd dat we na de update een grotere hut zouden krijgen en die update is er zojuist geweest. Dus togen we in gezelschappen van een nederlands echtpaar naar guestrelations. Zij wilden een Nederlandse officier te spreken krijgen om hun wensen omtrent de thuisreis kenbaar te maken. Er kwam een Nederlandse officier aan de balie die de vragen aan hoorde en beloofde er iets mee te doen, er sluimerde toen al een vorm van irritatie bij de dame, zij vond dat het alleen de Hollanders waren die klaagden. De sfeer werd er niet beter op toen wij vroegen naar de beloofde grotere hut.
De hut werd ons toegezegd, en wel binnen een uur. Toen Ingrid opmerkte dat ze moe was van de hele situatie kwam de opmerking dat zij ook moe was. Waarop mijn antwoord was dat dit te vergelijken was. Op haar braag waarom dat niet te vergelijken was heb ik geantwoord: "u word er voor betaald om moe te zijn en wij niet"
Dat schoot in het verkeerde keelgat, ze liet weten het een onvriendelijke opmerking te vinden en draaide zich om en liep weg.
Volgens mij was het puur de vaststelling van een feit, maar zij zag het schijnbaar anders. Er zijn mensen geweest die naar hun idee ook aan de balie werden afgescheept of niet serieus werden genomen. EĆ©n van hen zei; " ik had haar wel over de balie willen trekken". We zijn bang dat dit soort situaties vaker gaat voorkomen.
Vanmorgen heb ik het ministerie van buitenlandse zaken in Den Haag gebeld.
Ik heb de situatie uitgelegd en formeel om hulp gevraagd. Ik heb de nodige gegevens achter gelaten en wacht verdere ontwikkeling af.
Omdat het me wel een goed idee leek om meer mensen op deze mogelijkheid te wijzen zijn we in het restaurant op zoek gegaan naar Nederlanders. We hebben er 14 kunnen traceren, zij vonden het allemaal een goed idee en gaven hun naam op. Daarna heb ik het ministerie nogmaals gebeld en de 14 namen door gegeven. We wachten nu tot de Nederlandse consul of een ambtenaar mij gaat bellen en we misschien aan boord een gesprek kunnen hebben.

Karin

Ach wat vreselijk wat jullie nu weer overkomt. Maar groot gelijk hoor Inge wat je zei! En Rob ook. En goed plan om dit zo verder aan te pakken. Ik leef echt met jullie mee, dagelijks! Hou vol grote zus en zwager! Liefs, Karin

Monika

Niet normaal dit, komt geen einde aan jullie ellende, wat moeten jullie intens moe, boos en gefrustreerd zijn en dat op vakantie, wat een pokkewijf met onbegrip achter die balie!!
STERKTE maar weer.......X

Ron en Joke

We volgen het nieuws op de voet. Wat een ellende voor jullie. We hopen maar dat jullie uiteindelijk snel terug kunnen en niet de moed gaan verliezen. Wij denken aan jullie!!
Veel liefs van ons

Jeanine

Goed gedaan broer en schoonzus men kan ook te ver gaan.Er moet nu toch vanuit Nederland wel eens een betere samenwerking komen want we krijgen nu inderdaad het idee dat er maar wat aangemodderd wordt. We kunnen vanuit hier alleen maar zeggen houdt vol en veel sterkte.

Yvonne

Jeetje wat een ellende,een cursus empathie zou ze goed kunnen gebruiken.Sterkte saampjes.

Karel Stiel

Ik volg jullie op de voet heel goed dat je gebeld hebt als je niet roept wordt je niet gehoord.
Houd moed

Alfred