On the road again !

dinsdag 11 februari 2020

dinsdag 11 februari 2020

We zijn de dag goed begonnen met wederom een "sunrise stretch" en omdat we toch in de buurt waren hebben we als coolingdown een stukje gefietst cq hard gelopen.
Na het ontbijt hadden we tijd om de administratie bij te werken, er moest opnieuw een taxi besteld worden vanaf Schiphol en we proberen goede stoelen te reserveren voor de terugvlucht.
Want....... We vliegen op vrijdag 14 februari om 12.15 uur naar huis vanaf Bangkok.
Tenminste, dat dachten we.
In de ochtend kwam de brenger van het slechte nieuws weer aan het woord.

Anutin Charnvirakul de Thaise minister van volksgezondheid schijnt op Facebook een bericht geplaatst te hebben waarin hij aangeeft geen toestemming gegeven te hebben aan HAL om de Westerdam te laten afmeren in Bangkok.
We blijken dus wederom niet welkom te zijn.
Er wordt op hoog niveau overleg gepleegd om het schip toch te laten afmeren in Bangkok .De Nederlandse en Amerikaanse regering schijnen hierin ook een rol te spelen.
De beeldschermen laten nog steeds zien dat we richting Bangkok gaan, maar het blijft gissen en afwachten, van de kapitein hebben we niets meer vernomen.
We lazen net in de krant dat de Thaise overheid wel toestemming heeft gegeven om voedsel en medicijnen aan boord te brengen.
Ook mag er gebunkerd worden.
We wachten het maar weer af.

Jeanine

Ooo wat een ellende weer zeg . We hebben net een fragment op het journaal gezien vanaf de Westerdam en het zag er rustig uit we hopen dat jullie zenuwen het nog een poosje vol houden . Weer veel sterkte !

Alfred

Hopen maar dat het lukt, anders maar door varen naar Amsterdam ;-)
Sterkte maar weer !
XXX

Yvonne

Wat een ellende.

Karin

Zag net in het nieuws hier in NL dat het Kabinet in actie komt voor de Westerdam!

Ilse

Wat een ellende zeg!!
Ik heb met jullie te doen.
Hoop dat jullie gauw zekerheid krijgen en dagje op het vliegtuig zien naar Schiphol
Sterkte