On the road again !

zondag 9 februari 2020

zondag 9 februari 2020

Vanmorgen werden we om 06.15 uur wakker.
Dit was mede te danken aan het feit dat vannacht de klok een uur was terug gezet.
Omdat we toch wakker waren besloten we om 7 uur te gaan meedoen aan de "sunrise stretch" in het fitness center op dek 9. Het bleek een mix te zijn van gymnastiek en yoga.
Aansluitend aan deze les was er een yogaklas. Omdat we al ruim een week niets aan yoga hadden gedaan besloten we te blijven liggen op de matjes en de volgende les ook te volgen. Het heeft ons goed gedaan.
Rond 10 uur nam de kapitein weer het woord.
We werden er iets wijzer maar niet vrolijker van.
Er zijn onderhandelingen gaande met de autoriteiten van 2 havensteden . Deze besprekingen zijn in een ver gevorderd stadium. Helaas kan er vandaag geen beslissing worden genomen omdat het zondag is ! Morgen om 4 uur hopen we te horen te krijgen welke haven we gaan aandoen en hoe het geregeld gaat worden met de thuisreis.
Uitgaande van de koers die we nu varen zou het goed kunnen zijn dat we in Singapore uitkomen.

Even na het ontvangen van dit bericht ging de telefoon in de hut en werd ons gevraagd of we ook nog maar de "Mariners Reception" gingen. We hadden hier een uitnodiging voor ontvangen maar gezien de omstandigheden hadden we eigenlijk niet veel zin in en wisten ook niet wat er van moesten verwachten.
Maar toen werd verteld dat we op de eerste rij van het theater moesten plaatsnemen begrepen we dat er iets bijzonders gaande was. En dus, nadat we op eerste rij hadden plaatsgenomen en een glas Prosecco hadden genuttigd, werden we na een speech naar het podium geroepen om daar een bronze medaille uitgereikt te krijgen. Die hadden we verdiend door 100 dagen aan boord van een HAL schip door te brengen.
Er werd een foto gemaakt door de boordfotograaf.
Daarnaast was er ook een "Mariniers Lunch" met alweer Prosecco.
's Middags zijn we eerst naar een optreden geweest van de Filippijnse crew. Daarna naar een optreden van 2 pianisten díe gemakkelijk mee te zingen deuntjes speelden .
We hebben 3 rondjes over het promenade gelopen voor het tijd was om aan te schuiven voor het diner. En weer kregen we een aperitief aangeboden. Ditmaal in de vorm van een prima champagne.
We hebben de dag afgesloten met nog meer muziek.

Jeanine

Het is goed om te lezen dat er toch nog wel wordt geprobeerd jullie een beetje ontspanning aan te bieden in deze voor jullie barre tijd ,en een leuke verrassing die medaille . Wij volgen via alle nieuwslijnen wat de verdere plannen zijn van de westerdam en hopen voor jullie dat er vanmiddag dan eindelijk meer duidelijkheid komt en dat jullie snel naar huis komen gezond en wel gr van ons

Ilse

Wat bijzonder dat jullie zo in het zonnetje gezet werden. Even wat anders!
Hopelijk komt er heel gauw uitsluitsel waar jullie van boord kunnen en dan aan de terugreis kunnen gaan beginnen!

Kitty Vallatos

Hello there, Gefeliciteerd met die bronze medaille-- kwam jullie wel toe vind ik. Ik zag op TV dat letterlijk duizenden passagiers vast zitten op cruise schepen in de haven van Hongkong en ze moeten
daar minstens 14 dagen blijven en kunnen niet van boord. Gelukkig was het niet zo bar met jullie, maar toch een vervelende toestand. Heb de mooie fotos bekeken. Wens Julie verder nog veel plezier.
Groetjes