On the road again !

donderdag 6 februari 2020

donderdag, 6 februari 2020

Vanmorgen lag er een brief van kapitein Vincent Smit in ons postvak.
We konden zien wat de route is zoals die nu gepland is. Morgen komen we aan in Ishigaki, Daar blijven we tot in de late middag. Dan gaan we naar Naha (ook Japan). Hier blijven we 2 dagen.
Verder was te vernemen dat de passagiers die direct via HAL hebben geboekt, als ze dat willen, in Tokyo van boord kunnen op 15 februari . De vlucht wordt dan zonder kosten omgeboekt en men krijgt een vergoeding voor de niet genoten cruisedagen.
Omdat wij niet via HAL hebben geboekt maar via een reisbureau waar we in de afgelopen jaren meerdere cruises hebben geboekt geldt dit niet voor ons. Ik heb echter wel een mail gestuurd naar dat reisbureau met de vraag wat het voor ons betekend als we op de 15de in Tokyo van boord stappen. Want mocht het zo zijn dat we morgen ook weer worden geweigerd dan voelen we er toch veel voor om maar naar huis te gaan. We moeten elke dag afwachten wat de dag ons brengen gaat. We worden aan boord goed verzorgt, daarover geen klachten, maar we zouden wel eens wat meer zekerheid willen hebben en aan de wal kunnen gaan. Om het leed enigzins te verzachten en mensen in de gelegenheid te stellen de nodige e-mails te versturen heeft iedereen 2 uur gratis internet gekregen. Ik heb dat kunnen uitbreiden naar 2 x 2 uur. Vandaar dat dit bericht vanaf het schip is verzonden. Als extra pleister op de wonde is er vanmiddag een happy hour bij alle bars, met dien verstande dat het niet alleen happy is maar ook geheel gratis. Ik zal eens zien of ik me uurtje kan vrijmaken.

Jeanine

Wat een drama zeg maar ja gezondheid voor alles toch? Wij hopen dat het nu wat beter wordt en anders dat het voor jullie ook kan eindigen op 15 februari . We blijven jullie zeker volgen . Veel sterkte en misschien ook nog plezier

Tischa

Kan me voorstellen dat jullie er inmiddels veel voor voelen om de reis ook tussentijds te beëindigen. Zo is het niet echt onbezorgd vakantie vieren. We leven erg met jullie mee. Zelfs mijn man, die jullie niet kent, vroeg zich al af of jullie op het cruiseschip zaten in Japan waar het virus onder meerdere mensen is uitgebroken en de mensen niet eens uit hun eigen cabine mogen. Hoop voor jullie dat jullie reisbureau een passende oplossing biedt.

Ilse

Het is echt balen voor jullie dat jullie reis zo verloopt. Al die onzekerheid!
Hoop dat jullie reisbureau en goede omissie kan bieden

Karin

Echt niet leuk zo om jullie reis zo te beëindigen maar het wordt steeds erger daar. Het is hier continu in het nieuws. We volgen julie op de voet. En hopen dat er voor jullie snel uitsluitsel volgt!