On the road again !

woensdag 5 februari 2020

woensdag, 5 februari 2020

Vanmorgen ging om 6 uur de wekker af, We moesten om 07.30 verzamelen voor een excursie die we geboekt hadden. Toen we op de grond een A4tje zagen liggen dat onder de deur was geschoven wisten we dat dit niet veel goeds te betekenen had. Niet urgente post komt in het brievenbus dat buiten naast de deur hangt. En inderdaad, wederom rampspoed. Gisteren lag er nog een cruiseschip aan dezelfde pier als de Westerdam. De meeste passagiers waren Chinezen, bij één van hen was het corona virus vastgesteld. Om die reden had men besloten geen passagiers en crew aan de wal toe te laten, dus ook de excursie was gecanceld.
Om 7 uur werden we mondeling door de gezagvoerder bijgepraat. We kregen niet meer te horen dan dat op een later tijdstip de vervolgroute zou worden bekend gemaakt.
Maar ook Taipei gaan we niet aan doen, de restrictie geldt voor alle Taiwanese havens.
Wat later in de ochtend kwam het bericht dat we naar Ishigaki (Japan) gaan. We komen daar overmorgen aan. We konden echter nog niet vertrekken omdat men nog machinekamerslops (water en olie afval) aan het overladen was.
Uiteindelijk zijn om ca.16.00 uur vertrokken.
Er stond een windkracht 6 met uitschieters naar 7 dus er werd driftig gebruik gemaakt van de railings in de smalle gangen.
`s Avonds was er een goede show van een Chinese illusionist.