On the road again !

zondag 2 februari 2020

zondag, 2 februari 2020

Vandaag was een zeedag, We hebben dus de dag in de laagste versnelling doorgebracht.
Lekker ontbeten in de diningroom, en een presentatie bijgewoond over Manilla. De dag waar we geacht worden morgen te arriveren.
Maar dat zou geheel anders uitpakken.
Tijdens het (gala)diner werd plotseling de muziek onderbroken en schalde de stem van de gezagvoerder over alle beschikbare luidsprekers. Er zou een belangrijke mededeling volgen.
Die mededeling luidde ongeveer als volgt : de president van de Filippijnen heeft vanaf nu alle schepen en vliegtuigen komende uit China de toegang tot de Filippijnen ontzegt. En toen was het even stil in het restaurant.
Dit houdt dus in dat we morgen niet wakker worden in Manilla, maar waarschijnlijk onderweg zijn naar een nog nader de bepalen haven in Taiwan. Nadere berichten volgen.
De excursie in Manilla hebben we dus ook voor niets geboekt evenals de excursies die we zouden gaan doen in China.
Het begint nu toch wel enigzins vervelend te worden, steeds die wijzigingen en frustraties die het met zich mee brengt. We hebben er alle vertrouwen in dat de rederij z'n best doet om alles op een adequate mannier op te lossen.
Een groot gedeelte van de bemanning is van Filippijnse origine, zij zouden na vele maanden hun familie aan boord ontvangen.
Voor die mensen moet het ook als een klap aankomen om een dergelijke mededeling op het allerlaatste moment te krijgen.

Alfred

Tjonge jonge

Ilse

Jeetje, dat is echt wel balen zeg!!
Hopelijk komen jullie de rest van de reis niet nog meer voor ( vervelende) verrassingen te staan!

Hans

Wat een ellende.
Maar misschien komen jullie nu op andere mooie plaatsen wat je niet had verwacht.
Maar het blijf jammer. Jullie hadden natuurlijk hele andere verwachtingen.
Toch maar proberen te genieten van wat er geboden gaat worden

Dolph

Ingrid en Robert, wat een ongelooflijke pech. Vandaag staat de Westerdam in de kranten dus we weten een beetje wat er gebeurt. Er is nog een cruiseschip (3000 gasten0 dat rondvaart en geen toegang tot een haven krijgt. Gelukkig hebben jullie een rederij met veel expertise en ervaring. Mede namens ORN (Senior Web) wens ik jullie héél veel sterkte.