On the road again !

Vaarschema aangepast

We hebben een mail ontvangen van Holland America Line.

Wat we al hadden verwacht gaat ook gebeuren ; het coronavirus gaat roet in het eten gooien.

De eerste Chinese stad, Shanghai, die we zouden aandoen op 15 februari is uit het vaarschema verwijderd. De mensen die in die stad hun cruise zouden eindigen gaan, zoals nu de planning is, in Yokohama van boord.

Voor ons heeft dat als gevolg dat we de excursie die we in Shanghai hebben geboekt moeten annuleren. Dit proces is inmiddels in gang gezet.

Verder was te lezen in de mail van HAL dat er voor wat betreft de aankomst op Hongkong airport en het aan boord gaan van de Westerdam niet te veel problemen worden verwacht.

Ongeveer 10 jaar geleden was er een uitbraak van de Mexicaanse griep. We vlogen toen naar Shanghai om vanuit daar een rondreis door China te beginnen.

Voordat we arriveerden in Shanghai kregen we van de gezagvoerder te horen dat we niet direct van boord konden maar dat er eerst ¨maanmannetjes ¨ zouden komen om van elke passagier de temperatuur te nemen.

En aldus geschiedde, er kwamen een paar personen aan boord die er ongeveer uitzagen als op bijgaande foto. Het nemen van de temperatuur duurde nog geen kwartier, daarna mocht iedereen het vliegtuig verlaten. We verwachten dat de aankomst in Hongkong nu ook dergelijke beelden gaat opleveren.

Er is vanmorgen telefonisch contact geweest met HAL, ik heb gevraagd een herziene route te mailen. We zijn wel benieuwd of ook Beijing en Dalian gemeden gaan worden. We hebben nog geen reactie ontvangen.

Een poging om een excursie te boeken in Yokohama is ook op niets uitgelopen, de website moet daarvoor eerst worden aangepast, en dat kan nog wel even op zich laten wachten. We kregen het advies de boeking aan boord te doen.

Tot zover deze berichtgeving, mochten er redenen zijn om u verder in te lichten, dan zullen we dat zeker niet nalaten.

Voor diegenen die de foto`s niet kunnen vinden; voor het bekijken van foto`s dient in het menu Foto`s te worden aangeklikt.

Ron en Joke

Een domper voor jullie, maar veiligheid voor alles. We hopen dat jullie een mooie en onbezorgde vakantie krijgen.
Veel liefs van ons.

Hans

Wel goed dat men in ieder geval het programma heeft aangepast en mogelijk nog meer gaat aanpassen. Veiligheid voor alles. En wie weet in wat voor leuke plaatsen jullie nu terecht komen. Wordt nu een soort verrassingsreis.

Alfred

Spannend..............
Twee weken in quarantaine bij terugkomst in Holland ;-)