On the road again !

Beitostolen 2

In Beito, een dorp vlakbij het hotel, hadden we een excursie geboekt.

Een carsledge husky safari.

We werden welkom geheten door Elin. Ze is Finse en zou ons vandaag begeleiden.

Als eerste konden we de ruimte betreden waar alle honden waren, ze liggen allemaal aan de ketting en begonnen allemaal te blaffen toen we hun territorium betraden .

We kregen uitgelegd hoe we de dieren hun harnas moesten aantrekken en ze moesten inspannen.

Toen we het echter zonder de hulp van Elin moesten doen bleek dat we een stukje van de les gemist hadden.

Met wat extra onderricht is het natuurlijk wel gelukt. We kregen uitgelegd welke route we zouden gaan rijden. De route zou voornamelijk door bossen gaan, met veel hellingen en bochten.

Elin ging voor ons uit met een span van 6 honden, wij hadden een karretje met 7 honden.

Terwijl Ingrid geheel ontspannen in de zetel had plaatsgenomen mocht ik de kar besturen.

In het begin ging het nog wat moeizaam maar we hadden al snel de slag te pakken, vooral veel remmen bij het afdalen van hellingen en het nemen van te scherpe bochten.

We hebben ca. 6 km. afgelegd en vonden het een geweldige ervaring.

In de middag hadden we een boottocht op een meer geboekt, we hebben in 2 uur het meer op en neer gevaren en genoten van het prachtige uitzicht op de bergen om ons heen.

Ilse

Wat leuk zo'n huskytocht!