On the road again !

Seoul 3

Seoul, woensdag 13 maart 2019

Nami Island was de eerste bestemming in de tour die ons door Stella was aangeraden.

Na het plegen van diverse telefoontjes sms jes en E Mails was het ons gelukt de tour te boeken.

We werden opgehaald om 8 uur en waren de enige passagiers in een limousine busje.

De chauffeur was een heer in donker kostuum die alleen het hoognodige mededeelde.

We kregen te horen wat de gedurende de dag te zien zouden krijgen en mochten kiezen tussen 2 gerechten die we als lunch zouden eten.

Er zou chicken curry ter tafel komen, we hadden de keuze tussen de variaties heet en heel heet.

We gaven te kennen dat we dan van alle beide smaken een portie wilden reserveren.

Dat bleek echter een onmogelijkheid, het was het één of het ander. Dus viel de keuze op heet.

We zij geen watjes hè ?

Nami Island is gelegen in de Han Rivier, we gingen te voet aan boord van een ferry die ons in enkele minuten naar het eiland bracht.

Toen we aan land gingen sneeuwde het, gelukkig duurde dat niet te lang en kwam er een zonnetje bij.

Het eiland is te vergelijken met een een soort Efteling, het wordt ook omschreven als sprookjespark.

Maar dan wel Koreaanse sprookjes, wij konden er niets in herkennen.

Toch was het de moeite van een bezoek waard, het was er,omdat het nog vroeg was erg rustig. Er klonk overal muziek waarvan je in de Zen mode zou kunnen geraken.

Er waren mooie lanen met sequoia bomen en mede doordat het nog koud was waren er ijssculpturen.

De lunch werd om 11 uur gebruikt in een restaurant bij de ferrypier.

Er werd een bak gloeiende houtskool op tafel gezet waarna er stukken kip en paddenstoel op werden gedrapeerd. Toen de kip een bepaalde graad van gaarheid had werden de stukken vlees d.m.v. een grote schaar in hapklare brokken geknipt. Daarna was het nog zaak om de stukken d.m.v. 2 stokjes op je bord te krijgen, na wat oefening lukte ook dat.

Het potje hete saus hebben we onaangeroerd gelaten, daarvoor was de kip precies goed gekruid.

Van alle andere bijgerechten hebben we wel enthousiast gebruik gemaakt.

Op de weg terug naar Seoul stopten we in Petit France, hier was een stukje Frankrijk nagebouwd. Er waren huisjes die in Normandische stijl waren en huisjes die wel uit de Elzas leken te komen.

We konden ook het interieur bekijken.

Laatste stop vandaag : Morning Calm. Ook hier hadden we geen idee wat ons te wachten zou staan.

We werden aangenaam verrast toen we in een prachtig park beland bleken te zijn.

Er waren tuinen in diverse stijlen, de bonsai tuin en de Koreaanse tuin vonden we het mooist.