On the road again !

Finnsnes

Gisteren hadden we een betrekkelijk korte rit voor boeg toen we uit Honnigsvag vertrokken.

Er waren slechts 212 km.`s te overbruggen.

Net voor de middag waren we in Alta waar we het World Heritage Rock Art Centrebezochten.

Eerst hebben we op een terras van het museum van een kop koffie en de zon genoten. Daar waren we aan toe na onze arctische ervaringen.

Op het buitenterreinwas te zien hoe mensen tussen de 5000 en 7000 jaar geleden tekeningen in rotsen hebben gemaakt.

Via vlonders kwamen we langs de diverse rotspartijen. We kregen d.m.v. eenboekje,in het Nederlands,een goede uitleg.

Het hotel bleek slechts een paar km. verwijderd van het museum.

Het was gelegen boven een enorm winkelcentrum. Daar hebben we even door heen gesjokt. En het is ons gelukt om alle aangeboden lekkernijen te weerstaan.

Het ontbijt in alle hotels is zo lekker en gevarieerd dat we eigen lijk weer teveel eten en met een zeer lichte lunch genoegen kunnen nemen.

Vanmorgen hadden we ruim 400 km. te rijden om in Finnsnes te geraken. De weg ging veelal langs fjorden en we hebben dan ook van een prachtig uitzicht kunnen genieten.

Vanmorgen vroeg waren we weer alleen op de weg, pas later was er sprake van enkele mede weggebruikers.

Onderweg zijn tientallen borden waarop staat aangegeven dat er elanden kunnen oversteken. Wij hebben ze nog niet gezien. Wel zien we regelmatig geiten en rendieren.

Een dezer dagen moesten we vol in remmen omdat er een rendier familie de weg wilde oversteken zonder eerst naar links, rechts en weer links gekeken te hebben.Het is gelukkig goed afgelopen.

Norma

Het is en blijft genieten van jullie reisverslagen en prachtige foto's.

Joke

Prachtig allemaal, erg leuk om alles te volgen. Hartelijke groet van ons allemaal.

Karin

Ongelooflijk die familie Eland! ??