On the road again !

Stockholm

We zijn in Stockholm en liggen min of meer uitgeteld op het bed van ons eerste hotel van deze reis.

Gisteren zijn we, volgens plan, om 07.30 uur vertrokken richting Kiel.

Daar zijn we na een paar korte pauzes om ca. 14.30 uur aangekomen.

We hadden het schip en de incheckbalie snel gevonden en konden ook direct inchecken.

Toen we het gebouw waar we hadden ingecheckt verlieten stond daar een hop on hop off bus met draaiende motor. Klaar voor vertrek. Maar niet zonder ons.

We hadden nog tijd om de auto in de wachtrij te zetten en hebben toen plaatsgenomen op het open bovendek van de bus. En zo hebben we ons een uur door Kiel laten rijden.

Bij een van de stopplaatsen, vlakbij de Stenaline, vonden we een vestiging van Vapiano.

Een Italiaans restaurant bekend om zijn goede koffie, lekkere zoetigheden en uitermate smakelijke witte wijn. En daar hebben we zittend in het zonnetje van genoten.

Maar het kon niet eeuwig duren want we moesten om 5 uur ter plaatse zijn om aan boord te gaan.

En dat ging razend snel, we stonden als derde in de rij die als eerste aan boord ging. Voor we het wisten zaten we in onze hut.

Na een heerlijke maaltijd hebben we in de lounge plaats genomen.

Daar was een dame liedjes aan het zingen. Na een poosje kondigde ze aan dat er een music quiz ging starten. En wij mochten ook meedoen.

We kregen een lijstje waarop we de antwoorden van de vragen moesten noteren.

Alle vragen hadden iets met muziek te maken. We hadden alle twee 8 van de 10 vragen goed. Maar er was iemand die er 9 goed had. En dus ging er een mooie fles cava een een doos chocolade aan ons beider neus resp. neusje voorbij.

Vanmorgen om 10 uur reden van over de kade in Göteborg en ging het richting Stockholm.

Maar natuurlijk hadden we nog enkele stops ingelast, eerst stopten we in Hjo. Een stadje aan het enorme grote Vätternmeer.

We hebben er langs de jacthaven en langs het strandje gelopen. Ook hebben we de kleurrijke houten huizen bekeken.

In Karlsberg is een grote vesting, daar zijn we ook geweest. En we waren er niet alleeen.

Het was er gezellig druk doordat het vandaag de Zweedse nationale feestdag is.

Er was een braderie en er werden oude Amerikaanse auto`s geshowt.

We hebben een drankje genuttigd in een Pipi Langkous huisje.

Verder moet nog vermeld worden dat het hier hoogzomer is, bijna onbewolkt en 28 graden,

Karin

Jammer van de fles Cava! ?
Maar jullie hebben prachtig weer, geniet ervan!

Norma

Het begin is goed?