On the road again !

Voorbereiding van onze Scandinavië reis

Enkele jaren geleden hebben we met de “Rotterdam” van Holland America Line onze eerste cruise gemaakt.

Omdat we het cruisen wilden uit proberen hebben we toen gekozen voor een korte cruise die vanuit Nederland vertrok.

En dat werd dus de “Norwegian Fjords Cruise”

Deze cruise is ons dusdanig goed bevallen dat we daarna meerdere cruises hebben gedaan.

Toen we plannen aan het maken waren voor een zomerreis kwam Noorwegen weer bovendrijven als bestemming.

We wilden weer langs de fjorden gaan, maar dan per auto.

Al zoekend kwamen we uit op de reis die nu geboekt is.

In grote trekken ziet de reis er als volgt uit :

Na een rit naar Kiel en een overtocht naar Göteborg begint de eigenlijke Scandinavië reis.

We gaan een stukje door Zweden rijden en rijden dan vanaf Helsinki naar het noorden van Finland waarbij we de poolcirkel gaan passeren.

Vanuit Finland gaan we naar de Noordkaap in Noorwegen.

Weer richting zuiden rijden we langs de Noorse kust en fjorden naar Oslo van waar we overvaren naar Frederikshavn in Denemarken.

Vandaar is het nog ca. 1000 kilometer rijden naar huis.

We gaan, waar dat mogelijk, is dagelijks onze belevenissen en ervaringen online zetten.

In de fotogalerij hebben we foto`s gezet van de vormen van transport waar we tijdens deze reis gebruik van gaan maken.

Rob en Elly

Geniet er van en weer heel thuis.

Ria en Emile

Wij gaan jullie weer volgen. Goede reis geniet er van en veilig thuis. liefs

Paul en Marijke

Zal weer een mooie reis worden, we gaan jullie volgen! Geniet ervan en voorzichtig onderweg! Liefs

Ron en Joke

Lieve Robert en Ingrid, een prachtige reis en geniet ervan. Veel liefs van ons.