On the road again !

Wellington

Wellington, donderdag 7 maart 2019

In Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland, mochten we van de autoriteiten niet over het haven terrein lopen. De bussen stonden dus als het ware naast de gangway geparkeerd. Zodoende waren we snel onderweg. Onze gids / chauffeur vertelde ons op een grappige manier van alles over de stad.

De stad is in 2016 getroffen door een aardbeving en dat is op verschillende plaatsen nog duidelijk te zien.

Eerste stop : het Te Papa museum, we werden er door een gids rondgeleid en kregen alles te zien en horen over de oorspronkelijke bewoners en de kolonisten.

Een geheel uit hout opgetrokken kerk, gebouwd in 1866, was onze volgende stop. Ook hier kregen we een terdege uitleg.

Verderop in de stad ging het per cablecar naar de botanische tuinen waar we een stuk van gezien hebben.

Na een koffiestop konden we de rozentuin en begonia`s bewonderen en zagen een stuk Japanse tuin.

Daarna gingen we naar Mount Victoria, na het beklimmen van 80 treden konden we van een adembenemend uitzicht genieten.

Weer daarna volgde een rondrit door de binnenstad en langs de baai. We kwamen langs huizen die over een eigen cablecar beschikken omdat er domweg geen andere manier is om het huis te bereiken. De huizen prijzen schommelen zo rond de 2 miljoen dollar, toch nog zo`n ca.1,2 miljoen euro.