On the road again !

Dunedin, maandag 4 maart 2019

Dunedin, maandag 4 maart 2019

In Dunedin stond de bus met daar in Murray, onze gids voor vandaag, op ons te wachten.

We hebben de kustweg gevolgd tot Moeraki, hier liggen de wereldberoemde ¨boulders¨ op ons te wachten. Nou wachten.... ze liggen er waarschijnlijk al miljoenen jaren, men is er nog niet in geslaagd aan te tonen hoe die dingen er gekomen zijn.

Maar wat zijn het dan ?

Eigenlijk zijn het grote ronde rotsblokken, allemaal in de zelfde vorm, maar wel verschillend van grootte. De grootste hebben een middellijn van ruim een meter.

Er zijn er enkele tientallen, en mensen van over de hele wereld komen er naar kijken en willen er natuurlijk opklimmen waarna een foto gemaakt dient te worden.

In Oamaru is het Steam punk museum. Een ruimte met allerhande rariteiten waaronder veel machines die op stoom lopen of hadden gelopen.

Even buiten dit stadje was een opvangcentrum van blauwe pinguïns, de kleinste pinguïn ter wereldWe hebben er een paar kunnen zien die in een soort couveuse zaten, de rest van de aanwezigen komen pas tegen de schemering naar buiten.

Wilma

Ziet er lekker uit zeker wel wat geproefd toch?

Robert van Rookhuizen

Proeven was verplicht